werken en slapen - Reisverslag uit Swedru, Ghana van Thera Meertens - WaarBenJij.nu werken en slapen - Reisverslag uit Swedru, Ghana van Thera Meertens - WaarBenJij.nu

werken en slapen

Door: Thera

Blijf op de hoogte en volg Thera

11 Oktober 2015 | Ghana, Swedru

In het ziekenhuis is het vooral op maandag en dinsdag erg druk. Ik werk me kapot. Mijn collega's zeggen altijd....you work sooooo hard, way too much......
Maar......om 8 uur beginnen we. Om half 9 is iedereen aanwezig.
Om 14 uur komt de aflossing. Maar om 12 uur vinden ze het goed geweest.
De wachtkamer zit nog vol met patiënten, de bloedafname werkt met halve kracht door en op het lab zit de helft van het personeel een film te kijken of ligt op een bed van de bloedtransfusie, te slapen.
Onbegrijpelijk. En de patienten wachten, of om geprikt te worden, of voor de uitslag.

Logistic op het lab kennen ze niet. Het is op het eerste gezicht een grote chaos en iedereen zit in elkaars werk te vreutelen.........zo lijkt he. Maar het komt allemaal goed. Het duurt alleen wat langer.

Ik ben in iedergeval heel erg blij dat ik weer in een ziekenhuis werk.

Het valt me op dat alles hier zo gemakkelijk gaat ........te laat komen, ben je moe dan ga je gewoon slapen...hoofd op je armen en klaar, of je gaat in de bloedtransfusiekamer op een bed liggen, of op de grond zoals de winkelier dat doet. Geen haan die er naar kraait.
Dit terwijl de pikorde heel duidelijk aanwezig is en er wordt behoorlijk wat gepikt. Lijkt het leger wel. Arrogante artsen die alsmaar mopperen ( maar niks zeggen over de slapende werknemers, sterker nog ze lachen er om) en onderdanige werknemers/patiënten die een kleine buiging maken. Yes boss, no boss en zich de benen onder het lijf uitrennen. Tot dat een oudere persoon een grapje maakt en dan ligggen ze dubbel.

Dat slapen is natuurlijk niet verwonderlijk met deze temperatuur en langzame verkoopsnelheid.
Of, zou het feit dat hier ieder nacht wel ergens muziek en zang te horen is, er iets mee te maken hebben???

• 11 Oktober 2015 - 22:49

Peter:

Doe jij ook maar rustig aan. Anders moet je straks vanaf december 3 maanden herstellen. Geniet er maar van.
    Grtjs Peter x

• 12 Oktober 2015 - 22:32

Johan:

Komt morgen wel begint van hier uit gezien al in Wallonië, via Frankrijk en Spanje ( waar het al heel erg is ) wordt het steeds erger , dus.........eer je in Ghana bent....succes ermee!!!! Groetjes Johan