2017-05-31 naar huis - Reisverslag uit Accra, Ghana van Thera Meertens - WaarBenJij.nu 2017-05-31 naar huis - Reisverslag uit Accra, Ghana van Thera Meertens - WaarBenJij.nu

2017-05-31 naar huis

Door: Thera Meertens

Blijf op de hoogte en volg Thera

01 Juni 2017 | Ghana, Accra

2017-05-31 naar huis.

Vandaag is het dan zo ver. Ik ga weer terug naar Nederland.
Ik heb tijdens dit verblijf minder gewerkt dan de vorige keer, maar wel meer van het land en z’n bewoners geleerd.
Ik heb minder gereisd dan de vorige keer, maar wel meer kunst en cultuur gezien.
Het allerbelangrijkste was natuurlijk mijn sponsorgeld zo goed mogelijk besteden aan hulp. De medische spullen, boeken, speelgoed en kleren wat ik geschonken heb gekregen, zijn ook op de plaats van bestemming gekomen.
Uiteraard ga ik ooit weer terug. Terug naar het land waar ik me thuis voel, terug naar de mensen die me dierbaar zijn.
Maar de volgende keer ga ik niet meer in het ziekenhuis werken. Die functioneren redelijk goed, net als het zakenleven in de grote steden. De corruptie niet meegerekend.
De volgende keer hou ik me alleen nog maar bezig met Action for Compassion Ghana. Ik ben nu officieel lid van de foundation, samen met een Deense journalist ( Erik Sticker) en wij kunnen daar nog veel te doen.
Erik gaat in september naar Elmina met een auto vol met spullen. De auto kunnen we in Ghana gebruiken om vrijwilligers en toeristen te chaufferen.
Ik probeer nog wat spullen vanuit Nederland naar Denemarken te brengen, maar ook geld te werven. Ik heb o.a. wat bronzen beeldjes en pure sheabutter meegenomen en probeer deze in Nederland te verkopen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thera

Actief sinds 23 Aug. 2015
Verslag gelezen: 2035
Totaal aantal bezoekers 94135

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 01 Juni 2017

Terug naar Ghana

13 September 2015 - 01 December 2015

Ghana

Landen bezocht: