Cape Coast - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Thera Meertens - WaarBenJij.nu Cape Coast - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Thera Meertens - WaarBenJij.nu

Cape Coast

Blijf op de hoogte en volg Thera

01 April 2017 | Ghana, Cape Coast

Gisterenavond laat gearriveerd in Cape Coast. Het verkeer in Accra was, zoals normaal, druk en een grote choas. We hadden 2,5 uur gereden eer we uit de stad waren en nog eens 2,5 uur nodig om tot in Cape te geraken. Vrijdagmiddag is hier net zo een exodus als in Nederland.
Eenmaal in hotel Oasis ben je alles weer vergeten. De zee en de oude bekenden die je een welkom thuis geven maken alles weer goed.
Vrijdagavond is hier party-avond, dus heb ik het er maar even van genomen. Ik moet per slot van rekening ook een beetje mijn conditie op peil houden.

Gisterenavond was er kerkelijk gezang, muziek en dans op het independent square, wat naast het hotel ligt. Het bleek een begrafenis te zijn van een welgesteld persoon. Ze hebben van 20 uur tot 3 uur in de nacht gezongen en zijn vanochtend om 7 uur weer begonnen. Nu met reggae muziek, knoerharde reggae muziek. Ze blijven dit doen tot een uur of 1 vanmiddag. Zodoende heeft iedereen de tijd om afscheid te nemen. Na de begrafenis komen ze weer terug om hun dans en gezang voort te zetten en afscheid van elkaar te nemen.
Tijdens mijn vorig verblijf in Cape Coast heb ik dit ook meegemaakt, maar wist toen niet dat het om een begrafenis ging. Aldoende leert men.

Na het ontbijt heb ik overleg gehad met Fanti, over het project Action for Compassion Ghana. De komende dagen zal hij mij rondleiden in Elmina en verschillende projecten bezoeken. Het leslokaal voor de straatkinderen natuurlijk, met de boot naar zijn eiland waar hij ecotoerisme wilt realiseren en the fishermen compound. Daar gaan we dinsdag naar toe omdat de vissers op dinsdag niet werken. Dit vanwege de zeemeerminnen die dan langs de kust zwemmen. Ik denk dan eerder aan het voorkomen van overbevissing.
Hoezo en waarom het verhaal van de zeemeerminnen is ontstaan weet ik niet. Ik weet wel dat deze mensen bijna alleen gehoor geven aan priesters. Zowel van het christendom als aan de traditionele.

Het is very hot en hoe meer ik drink, hoe meer ik zweet. Fanti zei: “ Madam, you are swetting like a pregnant fish.” Nog nooit van gehoord.

  • 02 April 2017 - 07:47

    Peter En Yvonne:

    Geniet van alles. Heerlijk om jouw belevenissen te lezen. Super!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thera

Actief sinds 23 Aug. 2015
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 94179

Voorgaande reizen:

29 Maart 2017 - 01 Juni 2017

Terug naar Ghana

13 September 2015 - 01 December 2015

Ghana

Landen bezocht: