Kakum - Reisverslag uit Swedru, Ghana van Thera Meertens - WaarBenJij.nu Kakum - Reisverslag uit Swedru, Ghana van Thera Meertens - WaarBenJij.nu

Kakum

Door: Thera

Blijf op de hoogte en volg Thera

01 Oktober 2015 | Ghana, Swedru

25-09-2015
Weer naar Cape Coast.
Er blijkt een kerkfestival te zijn. Iech wos nit dat dat besjteet.
Auf jeden platz in der stadt wahr, ne messe, prediken und sehr fiel gezang.
Op het grote festival terrein naast ons hotel was het helemaal high-live. Pinkpop in het kwadraad en dat alles met heel veel gospel met halleluja en dansen......veel dansen ..dan stond de hele meute van hun stoelen op, begonnen te swingen en gaven elkaar een dikke vette high five.
En dat tot 4 uur 'snachts. 's Morgens om 6 uur begon dan weer de eerste ochtendmis.

De gospel muziek stond zo hard, dat de hiphop vanuit het hotel niet meer te horen was. Gelukkig had ik m'n oordoppen mee, anders had ik geen oog dicht gemaakt.

26-09-2015
Naar Kakum- natuurpark.
Helemaal geradbraakt, van de afgelopen nacht, zijn we in alle vroegte vertrokken. Na een anderhalf uur durende dollemansrit in een of andere gammele trotro met 'n halve gare als brokkepiloot; zijn we heelhuids in Kakum aangekomen.
Het park is een tropisch regenwoud en dat hebben we gemerkt. De vochtigheidsgraad is 80%.....drup, drup.
We hebben eerst een hiking met gids gedaan, deze vertelde onder andere over de geneeskracht van sommige bomen en planten. Van welke bomen ze de verschillende kleurstoffen uithalen en hoe ze, heel vroeger, aan hun "tandverzorgingsmiddelen" kwamen. Heel erg interessant.

Daarna hebben we een tocht gemaakt over 7 touwbruggen. Deze hingen tussen de bomen en bereikten op een gegeven moment een hoogte van 60 meter.
Het uitzicht was adembenemend en het vogelgezang was gewoon weg prachtig om te horen.

• 02 Oktober 2015 - 10:14

Peter:

Es ze mit duis, doot dich waal ierst de danssjoon aan. hahaha
    Lijkt me inderdaad mooi om die dansende en biddende mensen bij elkaar te zien.
    Als je die vogelgeluiden opneemt, dan kunnen we als je terug bent, hiervan genieten.
    Fijne dag vandaag in de tuinen. X